1999/25/ESSměrnice Komise 1999/25/ES ze dne 9. dubna 1999, kterou se přizpůsobuje technickému pokroku směrnice Rady 93/34/EHS o povinném označení dvoukolových a tříkolových motorových vozidel (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 104, 21.4.1999, s. 19-21 Druh předpisu: Směrnice
Přijato: 9. dubna 1999 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 11. května 1999 Nabývá účinnosti: 11. května 1999
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Směrnice Komise 1999/25/ES

ze dne 9. dubna 1999,

kterou se přizpůsobuje technickému pokroku směrnice Rady 93/34/EHS o povinném označení dvoukolových a tříkolových motorových vozidel

(Text s významem pro EHP)

KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na směrnici Rady 92/61/EHS ze dne 30. června 1992 o schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel [1], ve znění aktu o přistoupení Rakouska, Finska a Švédska, a zejména na článek 16 uvedené směrnice,

s ohledem na směrnici Rady 93/34/EHS ze dne 14. června 1993 o povinném označení dvoukolových a tříkolových motorových vozidel [2], a zejména na článek 3 této směrnice,

(1) vzhledem k tomu, že směrnice 93/34/EHS je jednou ze zvláštních směrnic pro postup ES schvalování typu zavedeného směrnicí 92/61/EHS; že v důsledku toho se ustanovení směrnice 92/61/EHS o systémech, konstrukčních částech a samostatných technických celcích vozidel vztahují i na tuto směrnici;

(2) vzhledem k tomu, že technologický vývoj nyní dovoluje přizpůsobit směrnici Rady 93/34/EHS technickému pokroku; že zajištění řádného fungování systému schvalování typu jako celku je nutné některé požadavky zmíněné směrnice vyjasnit nebo doplnit;

(3) vzhledem k tomu, že je nutné upravit určité použité značky a vyjasnit některé požadavky na značky a znaky používané k označení povinných údajů na štítku s údaji výrobce;

(4) vzhledem k tomu, že opatření této směrnice jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro přizpůsobování technickému pokroku zřízeného článkem 13 směrnice Rady 70/156/EHS [3], naposledy pozměněné směrnicí Evropského parlamentu a Rady 98/91/ES [4],

PŘIJALA TUTO SMĚRNICI:

Článek 1

Příloha směrnice 93/34/EHS se mění v souladu s přílohou této směrnice.

Článek 2

1. S účinností od 1. ledna 2000 nesmějí členské státy z důvodů týkajících se povinného označení

- odmítnout udělit ES schválení typu pro typ dvoukolového nebo tříkolového vozidla,

- zakázat registraci, prodej nebo uvedení do provozu dvoukolových nebo tříkolových motorových vozidel,

jestliže jejich povinné označení splňuje požadavky směrnice 93/34/EHS ve znění této směrnice.

2. Od 1. července 2000 členské státy odmítnou udělit ES schválení typu pro jakýkoli typ dvoukolového nebo tříkolového motorového vozidla z důvodů povinného označení, jestliže nejsou splněny požadavky směrnice 93/34/EHS ve znění této směrnice.

Článek 3

1. Členské státy přijmou a zveřejní předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí nejpozději do 31. prosince 1999. Neprodleně o nich uvědomí Komisi.

Použijí tyto předpisy od 1. ledna 2000.

Tyto předpisy přijaté členskými státy musí obsahovat odkaz na tuto směrnici nebo musí být takový odkaz učiněn při jejich úředním vyhlášení. Způsob odkazu si stanoví členské státy.

2. Členské státy sdělí Komisi znění hlavních ustanovení vnitrostátních právních předpisů, které přijmou v oblasti působnosti této směrnice.

Článek 4

Tato směrnice vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropských společenství.

Článek 5

Tato směrnice je určena členským státům.

V Bruselu dne 9. dubna 1999.

Za Komisi

Martin Bangemann

člen Komise

[1] Úř. věst. L 225, 10.8.1992, s. 72.

[2] Úř. věst. L 188, 29.7.1993, s. 28.

[3] Úř. věst. L 42, 23. 2. 1970, s. 1.

[4] Úř. věst. L 11, 16.1.1999, s. 25.

--------------------------------------------------

PŘÍLOHA

1. Bod 2.1.4 se nahrazuje tímto:

"2.1.4 hladina akustického tlaku stojícího vozidla: … dB(A) při … ot/min."

2. Bod 3.1.1.2 se nahrazuje tímto:

"3.1.1.2 V druhé části je šest znaků (písmen nebo číslic) popisujících všeobecné charakteristiky vozidla (typ, variantu a verzi). Jestliže výrobce nepoužije jeden nebo více z těchto znaků, musí být nevyužité mezery vyplněny abecedně-číslicovými znaky, přičemž je jejich volba pro každé vozidlo ponechána na výrobci."

3. Bod 3.1.2 se nahrazuje tímto:

"3.1.2 Identifikační číslo musí, pokud je to možné, obsadit pouze jeden řádek. Začátek a konec každého řádku musí být označen znakem, který není ani arabskou číslicí, ani velkým latinským písmenem, ani nesmí být zaměnitelný za jakýkoli takový znak.

Výjimečně a z technických důvodů může identifikační číslo obsadit dva řádky. V tom případě však nesmí být žádná ze tří částí přerušena a začátek a konec každého řádku musí být označen znakem, který není ani arabskou číslicí, ani velkým latinským písmenem, ani nesmí být zaměnitelný za jakýkoli takový znak.

Přípustné je rovněž uvedení zmíněného znaku do řádku mezi tři části (bod 3.1.1).

Mezi znaky nesmějí být mezery."

--------------------------------------------------

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU