2007/116/ES2007/116/ES: Rozhodnutí Komise ze dne 15. února 2007 o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu 116 pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou (oznámeno pod číslem K (2007) 249) (Text s významem pro EHP )
Publikováno: | Úř. věst. L 49, 17.2.2007, s. 30-33 | Druh předpisu: | Rozhodnutí |
Přijato: | 15. února 2007 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 15. února 2007 | Nabývá účinnosti: | 15. února 2007 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu
ROZHODNUTÍ KOMISE ze dne 15. února 2007 o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu „116“ pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou (oznámeno pod číslem K(2007) 249) (Text s významem pro EHP) (Úř. věst. L 049 17.2.2007, s. 30) |
Ve znění:
|
|
Úřední věstník |
||
Č. |
Strana |
Datum |
||
L 284 |
31 |
30.10.2007 |
||
L 317 |
46 |
3.12.2009 |
||
PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2023/468 ze dne 25. listopadu 2022 |
L 68 |
96 |
6.3.2023 |
ROZHODNUTÍ KOMISE
ze dne 15. února 2007
o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu „116“ pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou
(oznámeno pod číslem K(2007) 249)
(Text s významem pro EHP)
(2007/116/ES)
Článek 1
Předmět a rozsah působnosti
Číselný rozsah 116 se ve vnitrostátních číslovacích plánech vyhrazuje harmonizovaným službám se sociální hodnotou.
Specifická čísla v rámci uvedeného číselného rozsahu a služby, pro které jsou jednotlivá čísla vyhrazena, jsou uvedeny v příloze.
Článek 2
Harmonizované služby pro sociální účely
„Harmonizovanou službou se sociální hodnotou“ se rozumí služba odpovídající společnému popisu, která je jednotlivcům dostupná na bezplatném čísle, má potenciální hodnotu pro návštěvníky z jiných zemí a která odpovídá konkrétní sociální potřebě, zejména přispívá pocitu pohody nebo bezpečí občanů nebo konkrétních skupin občanů nebo pomáhá občanům, kteří se dostali do potíží.
Článek 3
Vyhrazení konkrétních čísel v rámci číselného rozsahu 116
Členské státy zajistí, aby:
se čísla uvedená v příloze používala pouze na služby, pro které byla vyhrazena;
se nepoužívala čísla z číselného rozsahu 116, která nejsou uvedena v příloze;
číslo 116112 nebylo přiděleno a aby se nepoužívalo na žádnou službu.
Článek 4
Zvláštní podmínky spojené s právem užívat harmonizovaná čísla
Členské státy spojí s právem používat harmonizovaná čísla na poskytování harmonizovaných služeb pro sociální účely tyto podmínky:
služba poskytuje občanům informace nebo pomoc nebo jim poskytuje nástroj na podávání zpráv nebo poskytuje kombinaci uvedených služeb;
služba je dostupná všem občanům, aniž by se předem museli registrovat;
služba není časově omezená;
používání služby není podmíněno platbou nebo závazkem k platbě;
během hovoru jsou zakázány následující činnosti: reklama, zábava, podpora prodeje a prodej, používání hovoru pro budoucí prodej komerčních služeb.
Členské státy navíc s právem na používání harmonizovaných čísel spojí zvláštní podmínky uvedené v příloze.
Článek 5
Přidělování harmonizovaných čísel
Článek 6
Monitorování
Členské státy budou pravidelně informovat Komisi o aktuálním používání čísel uvedených v příloze pro poskytování daných služeb na jejich území.
Článek 7
Určení
Toto rozhodnutí je určeno členským státům.
PŘÍLOHA
Seznam čísel vyhrazených harmonizovaným službám se sociální hodnotou
Číslo |
Služba, pro kterou je toto číslo vyhrazeno |
Zvláštní podmínky spojené s právem užívat toto číslo |
116 000 |
Název služby: Horká linka pro případy pohřešovaných dětí Popis: Služba a) přijímá hovory ohlašující pohřešované děti a předává je policii; b) nabízí pomoc a podporu osobám odpovědným za pohřešované dítě; c) je nápomocná při vyšetřování. |
Služba je dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi). |
116 006 |
Název služby: Linka pomoci obětem trestných činů Popis: Služba poskytuje emocionální podporu obětem trestných činů tak, aby byly informovány o svých právech a možnostech, jak se těchto práv domoci, a odkazuje je na příslušné organizace. Poskytuje informace zejména o a) postupech místní policie a trestního soudnictví; b) odškodnění a pojištění. Poskytuje rovněž podporu při hledání další pomoci. |
Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná. |
116 016 |
Název služby: Linka důvěry pro oběti násilí páchaného na ženách Popis: Služba umožňuje obětem násilí páchaného na ženách vyhledat pomoc a podporu, informuje je o jejich právech a možnostech, jak se těchto práv domoci, a odkazuje na příslušné organizace. |
Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná. |
116 111 |
Název služby: Linky důvěry určené pro děti Popis: Služba pomáhá dětem, které potřebují péči a ochranu, a zprostředkovává jim kontakt se službami a zdroji; poskytuje dětem příležitost, aby vyjádřily své obavy, hovořily o otázkách, které se jich přímo dotýkají, a v kritické situaci měly koho kontaktovat. |
Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná. |
116 117 |
Název služby: Netísňová lékařská pohotovostní služba Popis: Služba přesměruje volající na lékařskou pomoc odpovídající jejich potřebám, které jsou naléhavé, ale neohrožují život, zejména – ale nejen – mimo běžné ordinační hodiny, během víkendů a svátků. Spojí volající s vyškoleným pracovníkem s podporou nebo přímo s kvalifikovaným praktickým nebo klinickým lékařem. |
Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná. |
116 123 |
Název služby: Linky důvěry poskytující emocionální podporu Popis: Služba umožňuje volajícímu pohovořit si s osobou, která mu naslouchá, aniž by ho soudila. Nabízí emocionální podporu osobám, které trpí samotou, nachází se ve stavu psychologické krize nebo uvažují o sebevraždě. |
Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná. |