(EU) 2019/839Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/839 ze dne 7. března 2019, kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 540/2014 o hladině akustického tlaku motorových vozidel a náhradních systémů tlumení hluku (Text s významem pro EHP.)

Publikováno: Úř. věst. L 138, 24.5.2019, s. 70-73 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 7. března 2019 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 27. května 2019 Nabývá účinnosti: 27. května 2019
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2019/839

ze dne 7. března 2019,

kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 540/2014 o hladině akustického tlaku motorových vozidel a náhradních systémů tlumení hluku

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 540/2014 ze dne 16. dubna 2014 o hladině akustického tlaku motorových vozidel a náhradních systémů tlumení hluku a o změně směrnice 2007/46/ES a o zrušení směrnice 70/157/EHS (1), a zejména na čl. 8 druhý pododstavec a článek 9 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Nařízení (EU) č. 540/2014 stanoví požadavky pro EU schválení typu všech nových vozidel kategorií M (vozidla používaná pro přepravu cestujících) a N (vozidla používaná pro přepravu nákladu) z hlediska jejich hladiny akustického tlaku. Uvedené nařízení rovněž stanoví opatření týkající se akustického varovného systému vozidla (AVAS) pro vozidla s hybridním elektrickým pohonem a elektrická vozidla za účelem varování zranitelných účastníků silničního provozu.

(2)

Informační dokument podle přílohy I směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES (2) týkající se EU schválení typu vozidla z hlediska přípustné hladiny akustického tlaku by měl být přezkoumán tak, aby odrážel podrobné požadavky na systém AVAS.

(3)

V návaznosti na přijetí série změn 01 předpisu OSN č. 138 o schvalování tichých silničních vozidel na 171. zasedání Světového fóra Evropské hospodářské komise OSN (EHK OSN) pro harmonizaci předpisů týkajících se vozidel by měla být přezkoumána příloha VIII nařízení (EU) č. 540/2014 za účelem zavedení zákazu funkce pozastavení systému AVAS.

(4)

Nařízení (EU) č. 540/2014 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(5)

Vzhledem k tomu, že toto nařízení obsahuje úpravu zohledňující požadavky týkající se funkce pozastavení systému AVAS již použitelné v rámci dohody EHK OSN z roku 1958 a zavádí nezbytná přechodná ustanovení pro použití v roce 2019, mělo by vstoupit v platnost co nejdříve,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Přílohy I a VIII nařízení (EU) č. 540/2014 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost třetím dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 7. března 2019.

Za Komisi

předseda

Jean-Claude JUNCKER


(1)  Úř. věst. L 158, 27.5.2014, s. 131.

(2)  Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES ze dne 5. září 2007, kterou se stanoví rámec pro schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla (rámcová směrnice) (Úř. věst. L 263, 9.10.2007, s. 1).


PŘÍLOHA

Nařízení (EU) č. 540/2014 se mění takto:

1)

V příloze I se dodatek 1 mění takto:

a)

bod 12.8 se zrušuje;

b)

doplňuje se nový bod 12.9, který zní:

„12.9   Akustický varovný systém vozidla (AVAS)

12.9.1   Číslo schválení typu vozidla z hlediska emisí hluku podle předpisu EHK OSN č. 138 (1)

nebo

12.9.2   Úplný odkaz na výsledky zkoušek úrovní emisí hluku systému AVAS, naměřené podle nařízení (EU) č. 540/2014 (1)“.

2)

Příloha VIII se mění takto:

a)

oddíl I se nahrazuje tímto:

„Oddíl I

Tato příloha stanoví opatření týkající se systému AVAS pro vozidla s hybridním elektrickým pohonem a elektrická vozidla.

I.1.   Bez ohledu na body I.2 písm. a), I.2 písm. b), I.3 písm. a) a I.3 písm. b) se ustanovení oddílu II uplatňují na systém AVAS instalovaný:

a)

v každém typu vozidla schváleném před 1. červencem 2019;

b)

v každém novém vozidle založeném na typu uvedeném v písmenu a) registrovaném před 1. červencem 2021.

I.2.   Bez ohledu na bod I.3 písm. a) a b) se ustanovení oddílu III uplatňují na systém AVAS instalovaný:

a)

v každém typu vozidla schváleném před 1. červencem 2019, pokud se tak výrobce rozhodne;

b)

v každém novém vozidle založeném na typu uvedeném v písmenu a);

c)

v každém typu vozidla schváleném od 1. července 2019 a před 1. zářím 2021;

d)

v každém novém vozidle založeném na typu uvedeném v písmenu c) registrovaném před 1. zářím 2023.

I.3.   Ustanovení oddílu IV se uplatňují na systém AVAS instalovaný:

a)

v každém typu vozidla schváleném před 1. zářím 2021, pokud se tak výrobce rozhodne;

b)

v každém novém vozidle založeném na typu uvedeném v písmenu a);

c)

v každém typu vozidla schváleném dne 1. září 2021 nebo po tomto datu;

d)

v každém novém vozidle založeném na typu uvedeném v písmenu c);

e)

ve všech nových vozidlech registrovaných dne 1. září 2023 nebo po tomto datu.“;

b)

doplňuje se nový oddíl IV, který zní:

„Oddíl IV

Ustanovení oddílu III se uplatňují s výjimkou bodu III.2. písm. b). Kromě toho platí:

Tlačítko

Každý mechanismus umožňující řidiči zastavit provoz systému AVAS („funkce pozastavení“) musí splňovat požadavky stanovené v bodě 6.2.6 předpisu EHK OSN č. 138., doplňku 1 k původnímu znění předpisu, sérii změn 01 (Úř. věst. L 204, 5.8.2017, s.112).“


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU